I ur och skur!

Jag tycker att alla som rider borde ha ett eget ihopfällbart Ridhus så man slipper rida ute när det regnar och blåser! Jag fick faktiskt massa possitiva kommentarer angående detta på facebook. Något man ska ta patent på kanske tyckte Emelie, ingen dum idé. Frågan är bara hur man tillverkar ett sådant och hur man sedan förvarar det. Rider man utomhus, i regn beror det oftast på att man inte har ridhus. Och har man inget ridus beror det antingen på att det är för dyrt eller att man inte har plats. Mitt ihopfällbara ridhus ska vara både billigt och ta liten plats :)

Om man frågar de som inte har ridhus varför de inte har hästen i ett stall med ridhus svarar de helt enkelt: Men jag har ju hela världen att rida i! Ganska smart eller hur?

Vad jag ville komma fram till är att jag är bortskämd med ridhus xD Men egentligen har jag inte något emot att rida ute på fältet, så länge jag kan och får rida! Man tänker inte på att det är storm när man väl rider och som hästägaren sa, man känner sig lite nyttig. Det kan jag lugnt hålla med om. Red både Mirage och Monamie ute i blåsvädret idag och tillbringade därefter 4 timmar med att mocka 4 boxar. 1 timmer per box? Hur f*n går det ihop xD

Tips: Vill ni ha tåliga unghästar, rid ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0