Spökhästar och Zombies

"Min" duktiga häst var helt perfekt idag! Maya blir 4 år i år, men tyvärr ligger hon ett halvår efter på grund av dåliga ridmöjligheter i höst. Tänk att man kan bli så glad över att kunna galoppera på en häst utan att trilla av xD Imorgon ska jag prova att hoppa upp direkt, utan att hänga och därefter rida helt själv utan lina. Spännande! Det kanske kan bli häst av det lilla monstret ändå.

Monamie gick jätte bra med nya sadeln idag med. Ska förmodligen testa ännu en imorgon och se hur den ligger. Hon vill verkligen inte böja sig runt innerskänklen i höger varv. Drar bara huvudet uppåt snett åt vänster. Lite väl detaljerat? Men det är så hon gör, hela tiden, varje gång. Kan vara sadeln som klämt, kan också vara tänderna.

Jag har, till Jespers stora glädje, gått med på att spela PS3 med honom. Det blev då ett läskigt zombie spel. Nu är jag rädd för att gå ut i hallen själv. Lyckat xD Rädd för påhittade zombier på TV men rider glatt halvgalna hästar till höger och vänster:P

Det här med att blogga var ganska kul, så länge alla står ut med att läsa om hästar. Som avslutning blir det en snygg bild på spökhästen (det smeknamnet kommer av hennes gnäggningar som ger en kalla kårar)

                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0